Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





fredag 10 januari 2014

Bloggutmaningar

Ibland vill man ju bara få skriva av sig utan att egentligen veta vad man ska skriva om. Det är inte så ofta numera jag hinner sitta framför min tjusiga dator, den lille V tar upp all vaken tid. Men kvällar (eller nätter!) som denna när jag inte kan sova är det ett bra läge att bara skriva lite gojja. Eller så antar man en utmaning och får därmed lite inspiration till vad fingrarna ska knappa på för tangenter.
Så, jag tänkte att bloggutmaning 365 hos Liie kan vara den inspirationen. Jag har inte ambitionen att skriva ett inlägg om dagen som utmaningen antyder men lite då och då hoppar jag nog in när jag känner att det är en fråga jag vill tänka till om.
Just denna vecka handlar det om barndomen och den vill jag för min del inte gå tillbaka till, kan inte påstå att det var den roligaste tiden i mitt liv och den är över och förbi. Nu fokuserar jag på mina barns barndom istället och försöker göra den så bra som möjligt!
En annan kul utmaning är Fotoutmaningen Helgbilden hos Marits Blogg. Jag fick en Nikon förra julen av min älskade sambo och jag har inte riktigt kommit igång som jag velat med fotograferandet, kanske kan den här utmaningen få mig att knäppa av lite mer bilder. Spännande blir det!
En bokutmaning ska man kanske hoppa på igen!? Ja, det gick ju sådär med de förra men skam den som ger sig! Den här hos Boktycke liknar lite en jag började med i somras så vi får se vilken det blir, det går lite trögt just nu med läsningen iom att annat pockar på tid och uppmärksamhet.

Sådärja, då fick man lite tid att gå och lite tröttare blev jag. Dags att krypa ner i sängen och se om John Blund vill kika förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar