Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





onsdag 14 augusti 2013

Shopping och ändrade planer


Har haft en väldigt seg dag med lång startsträcka. Lämnade dottern på fritids vid 10 och åkte sedan hem för att försöka utröna vilken typ av skruv vi ska ha i väggarna här för att få upp våra nya stringhyllor. Det var inte det lättaste och motvilligt fick jag ge mig iväg ut till bilen för att ta mig till en affär. Sagt och gjort, jag satte kurs mot Häggvik och första stoppet blev på Jysk för att inhandla en rullgardin. Det är ju inte så att jag köper alla vi behöver på en gång, det vore ju onödigt (?), utan detta är 3e gången jag beger mig till Jysk. Förra gången hade dem slut på en av de storlekar vi behöver till sovrummet men i Häggvik fanns den och nu ska dem upp. I vardagsrummet och matrumsdelen har jag redan fått upp de vita utan mörkläggning, i dotterns rum ska en mörkblå med mörkläggning upp och i vårt rum ska 2 svarta med mörkläggning upp. Vi har morgonsolen lysandes rakt in i vårt sovrum genom det större fönstret och det ska bli skönt att slippa. Jag visste att det fanns en Myrorna i Stinsen och åkte förbi den. Mitt huvudsakliga mål var böcker! Efter att ha bott bara några minuters resväg från Myrorna i Skärholmen med dess digra utbud av böcker är det svårt att inte bli besviken och ja, lite besviken blev jag. Några hyllor med pocketböcker var allt som fanns eftersom Myrorna har Skärholmen som sitt bokmecka men jag tänkte att nåt kanske jag hittar. Tanken var ju att leta efter några av de böcker jag ska läsa i Tre på tre - utmaningen och hur stor är chansen att hitta någon av dessa 3 äldre böcker i en pockethylla full med Läckberg och andra nymodigheter. Inte stor. Döm därför om min förvåning och glädje när jag hittade Toni Morrison - Solomons sång! Precis den jag letade efter!! Chansade och letade vidare, ingen Doris Lessing men Herta Müller - Hjärtdjur! Haha, inte illa! Det blir därför ändrade planer på Hertas bok, istället för Hunger och siden som jag tänkte läsa så får det bli Hjärtdjur istället. Hittade även en fotslång, röd, lite tajt kjol i ett skönt material som jag först tänkte att jag skulle sy på en gravidmudd om kjolen i övrigt passade men när jag provade den så satt den bra även när jag hade den under magen så den får bli orörd tillsvidare och så ska jag vagga runt i den sista graviditetstiden för att därefter se vad jag ska hitta på med den. Hittade även en jättesöt liten väska/plånbok till dottern samt ett armband med bilder på hundar och katter, även det till dottern. Vilka fynd man kan göra, allt för totalt 116 kronor.

 
Nåväl efter denna lyckade shoppingrunda begav jag mig till K-rauta för att kolla upp skruvar. Det gick inte lika bra. Personalen där blev väldigt fundersamma över den tunna skiva som sitter uppsatt på väggarna. Jag försökte igår med en gipsexpander för enkel gipsskiva men den var för bred. Vi stod och diskuterade och grunnade ett tag och kom fram till att jag ska ringa Älvsbyhus och kolla vad det är för material och hur mycket det håller för att hänga saker på. Hoppas, hoppas att det funkar, jag har redan gjort hål i väggen :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar