Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





måndag 17 januari 2011

Skolval och flytt

Tankarna är många och röriga kring vart vi ska flytta.. Finns det en bra skola?.. Kommer det finnas barn i samma ålder som I?.. Kommer vi trivas?.. Gör jag rätt som säljer lägenheten och flyttar till ett fritidshus?..

Tankarna på en flytt har funnits i snart 4 år, ända sen vi flyttade in i vad som då var en sliten hyresrätt men som nu är en renoverad bostadsrätt, jag saknar att ha en tomt och friheten med ett eget hus och även att slippa höra grannarna som man ju verkligen gör i detta lyhörda gamla flerfamiljshus.

Till hösten börjar min lilla tjej i förskoleklass och jag tycker det är ett lämpligt tillfälle att flytta till en ny plats då, men det är mycket som ska stämma, kompisunderlag, bra skola, rätt pris osv.

Hm, ja, det finns inte mycket ute nu som passar men under våren ska jag lägga in en högre växel och söka aktivt, måste även kolla upp skolor - något jag har skjutit på framtiden i drygt 1 år men nu är det verkligen dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar