Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





fredag 1 april 2011

Lugn inspirationsdag

Kära dagbok...

Förkylningen står still, inte sämre men kanske, kanske aningen bättre. Har inte behövt ta någon treo idag så det är ju positivt. Har varit dålig på att förmedla mitt liv och tankar med bilder på sistone, får inte till några bra bilder med min kamera, skulle så gärna vilja ha en bättre, men det tillåter inte ekonomin för tillfället.

Har fått inspiration från Fembarnsmamman och hennes bilder. Ser så underbart mysigt ut och något liknande skulle jag vilja ha. Ett hus som ligger lite lantligt, fast jag vill inte allt för långt bort från storstan. Stooor trädgård, plats för odlingar och lek och gärna några höns som går runt. Mys på hög niva!!

Efter onsdagens lyckade möte som jag hoppas slutar i något väldigt bra har jag börjat se framåt, på lång sikt, och funderat på om inte norr om stan kanske skulle vara en bra idé ändå. Närmare det jag hoppas kunna arbeta med.

Bra affärer har jag hunnit med oxå. Annonser ute på blocket efter källarrensningen och idag försvann den ena av dessa. Pengar är något som inte finns för mycket av just nu så det var väldigt välkommet!


            


Nu hoppas jag bara att mer försvinner, blir småtokig av att gå ner i källaren och se allt jag samlat på mig under åren, saker som det inte är något fel på och därför inte har någon plats på återvinningsstationen.

Dags att ge mig iväg nu och hämta min lilla älskade, vi ska handla inbjudningskort och fredagsmys. Imorrn blir det utflykt och hälsa på pappan hennes.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar