Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





tisdag 3 maj 2011

Deklarera och vaka...




Har kämpat med 2 deklarationer med tillhörande k4-blanketter idag. Lämnade in dotterns på em och min, ja, för drygt en halvtimme sedan. Försenad!! Men oj vilket jobb att räkna ut omkostnadsbelopp för alla dessa aktier som jag sålde förra året och som jag har köpt vid flertalet tillfällen sedan 2005!! Jo, jag vet att man kan göra det enklare, men jag ville försöka själv på rätt sätt, i vissa fall har jag faktiskt till slut ändå använt schabonmetoden då den var fördelaktigare. Förr om åren har jag köpt tjänsten av nätmäklaren men i spartider får man tänka till själv istället :).

Sedan i em sitter jag också å vakar över min mamma som är i slutskedet av livet, det är tungt, väldigt tungt. Jag har bitit ihop och hållt fasaden uppe men den spricker snart. Usch, det här är inget man ska behöva vara med om, sitta och lyssna på sin mammas andetag och undra om det är det sista. Jag var på väg in och väcka min pappa ett tag men det som verkade vara slutet planade ut och andetagen återgick till sin "normala" ansträngda takt.

Natten blir lång, men jag har tagit med mig tidningar och annat plock för att hålla mig vaken och sysselsatt medan jag sitter här bredvid mammas sjuksäng. För min mammas skull hoppas jag att det går fort och att hon får somna in lugnt, det känns konstigt att tänka sig att jag snart är moderslös, men som läget är nu önskar jag att mamma får slippa ligga hjälplös, flytande mellan medvetande och sovande medan andra får sköta hygienen åt henne.

Kram..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar