Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





fredag 12 juli 2013

Nu ska sängen upp!

Igår kväll hittade jag de saknade skruvarna till sängen. Äntligen!! Det var av en händelse som jag flyttade på en av resväskorna framför fönstret och såg påsen med skruvar som katterna måste ha haft ner från fönsterbrädan. Så imorse efter frukosten bar jag in alla delar till sängen, har lackat den svart och så snart jag får internet hemma ska en bild upp, in i sovrummet och  monterade ihop den. Igår inhandlades även en gummiklubba som jag ska ha när jag markerar upp tomtgränsen och den kom till användning när jag skulle banka in gavlarna i varandra. Sängbottnarna dammsögs, fick på sina nytvättade överdrag och sen ner i sängen. Efter det fick jag gå med pensel och bättra på den svarta lacken som jag lyckades skava bort med resårbottnarna. Det är inte helt lätt att ha stor mage och få bottnarna på plats själv men skam den som ger sig!
Den stora madrassen får vänta tills ikväll när sambon är hemma, jag vet mina begränsningar och med begynnande bäckenbottenupplösning vill jag inte överanstränga mig, hm - mer än jag gör vanligt då :)
Täcken och kuddar har tvättats i omgångar och medan de sista låg i tvättmaskinen dammsög jag soffan för att därefter göra rent den med Absorb, IKEA´s rengöringsmedel för lädersoffor. Sambon satte nämligen ihop soffan igår kväll på beställning och flyttade schäslongen till andra sidan än vad vi tidigare hade. Fint blir det och nu börjar det likna ett hem!
Jag har sedan tisdag förra vecka, lite mer än en vecka alltså, gått hemma och sedan torsdagen är jag sjukskriven, ja egentligen sedan i tisdags då jag ju får vara hemma en vecka utan sjukintyg. Den psykiska stressen på jobbet som jag innan graviditeten inte haft problem med gjorde nu att jag blev illamående med kräkningar och dessutom sammandragningar. Inget jag hade hemma vilket gjorde både mig, sambon, barnmorska och läkare oroliga. Det är ju ändå 14 veckor kvar till BF. Jag har även börjat känna av foglossningen, kanske för att jag har en släng av ADHD i mig och inte kan vara stilla. Det finns ju så mycket jag vill göra och ett helt hus fyllt med projekt!! Men jag tar det lugnt och gör det jag orkar.
Efter förmiddagens plock och fix åkte jag till centrum för att gå till det mysiga konditoriet, Vallentuna konditori. Mysig lokal, trevliga ägare tillsammans med väldigt gott kaffe och mumsig köttbullsmacka har gjort att jag satt mig här förut, nu tillsammans med en bra bok. Stammisfik!!
Nu sitter jag nöjd och belåten på biblioteket, det har blivit mitt andra hem i och med avsaknaden av internet hemma, och filosoferar över vad eftermiddagen ska erbjuda. Jag måste lämna tillbaka rullgardinerna jag köpte igår iaf. Det blev lite snålt med bara 100 cm breda, för att det ska vara snyggt och gå ut över fönsterkanten behöver vi ha 120 cm breda istället, så en färd till Hornbach är på g. Jag tog också med mig listan på fasad- och fönsterfärger som är tillåtna i detaljplanen för vårt område så jag ska plocka med mig lite färgprover hem för lite överläggning ikväll med sambon. Vi vill måla huset svart men tydligen är inte helt svart tillåtet så vi får se vad vi hittar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar