Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





lördag 1 februari 2014

Uppföljning av nyårsraketer

I min strävan efter att lära mig mer om aktiehandel och trading går jag då och då på samma misstag. Nämligen att lyssna (läsa) för mycket om hur förståsigpåare tycker att man ska göra. Den här gången var det Investtech vars råd jag lyssnade på som inte gick riktigt hem. De gånger jag själv har gjort analysen/impulsen så har det gått rätt bra, undrar då varför jag inte litar mer på mig själv utan tror på andra bara för att dem har detta som yrke.
Nåväl, nyårsraketerna visar minus så här en månad efter inköp men jag behåller dem ett tag till och litar på att börsen vänder uppåt.
Och ett nyårslöfte ska jag nog avge - lita mest på dig själv! Det gör jag i alla andra sammanhang så varför inte även när det gäller aktiehandel?!

Aktie Utveckling sedan köp
Aerocrine -13,90%
Lundin Mining 0,18%
Husqvarna B -3,75%
CDON -15,43%
Vostok Nafta -15,08%
Active Biotech -49,56%
Karo Bio -3,61%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar