Rastlös med kreativ klåda och en enorm längtan att hitta hem - Livet som ensam mamma och student är fyllt av stress och måsten men också av drömmar och förhoppningar





lördag 10 augusti 2013

Jorden runt - planen

Jag har tänkt hoppa på Lyrans Noblessers Jorden Runt utmaning och jag har kikat lite och funderat över vilka böcker jag ska läsa.

I dagsläget blir det som följer:

September - Europa
Silvia Avallone - Stål

Den här boken har jag redan hemma och det blir lätt att ta den då.

Oktober - Afrika
Elieshi Lema - Bränd jord: En kärleksroman
     eller
Ngugi wa Thiong'o - En blomma av blod

Här var det svårt att välja och jag ger det några veckor till

November - Asien
Susan Abulhawa - Morgon i Jenin

December - Oceaninen
Katherine Mansfield - Den nya Isabel
     samt
Australien berättar: drömtidens framtid: nitton noveller

Den första är en kort novell så därför tar jag även novellsamlingen, där kan jag även välja om jag  vill läsa samtliga eller bara några

Januari - Amerika
Machado de Assis - Vansinnesläkaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar